Raven TTT Rocker 161W – moja opinia

Raven Snowboards – firma która powstała w 2005 roku. Swój sprzęt produkuje w polskiej firmie Nobile. To był jeden z ważniejszych powodów dla których wybrałem Raven TTT Rocker. W cenie 630zł miałem dobry blat na rockerze, który na dodatek był Made in Poland. To się nazywa patriotyzm.

Trochę suchych danych
Flex: 3 w skali 10
Pełny drewniany rdzeń
3 stopniowy rocker
True Twin Tip – symetryczna budowa
Ślizg tłoczony – Extruded IS4400

Wygląd
Ładny i świecący laminat to coś co przy polskich kolejkach na stoku kończy szybko swój żywot. W tym przypadku jest lepiej niż przypuszczałem. Po pierwszym sezonie nie zanotowałem poważniejszych rys.

Flex
W porównaniu do mojej poprzedniej deski Head Matrix (flex 4) to ten blat wydaje się być o wiele bardziej miękki. Ja bym dał nawet 2. Ale to przecież deska freestyle`owa. Musi być miękko.

3 stopniowy rocker
Nie jest to typowy Full Rocker. Między wiązaniami jest mikro camber a od wiązań na zewnątrz rocker. Co dzięki temu zyskujemy? Deskę przeznaczoną do freestyle`u, która nieźle sobie radzi w puchu. Ani razu nie ugrzązłem w głębszym śniegu. Niestety połączenie rockera i niskiego flexu bardzo obniżyło popa deski. Żeby dobrze się wybić trzeba nie lada siły w nogach.

Ogólne wrażenia
Deskę przejeździłem we wszystkich możliwych warunkach. Od muld na Czantorii przed Bożym Narodzeniem, przez lód, znowu na Czantorii, przed Sylwestrem, po puch na Kasprowym i ostatnio na Czantorii. Był też poranny sztruks na każdym z wyżej wymienionych stoków. Na muldach jest problem. Miękki blat nie tnie ich tylko ugina się i wybija w górę. Jedna mulda ok. Dwie lub trzy pod rząd to szybka gleba. Na lodzie także nie jest różowo. Ale to moim zdaniem jest specyfika rockera. Natomiast puch i zjeżdzony stok ale bez muld to bajka. Jedziesz i się nie zastanawiasz. Deska prowadzi się wtedy pewnie i stabilnie. Przy większych prędkościach około 40-50km/h trochę myszkuje pod nogami.

Suma wszystkich grzechów
Jest lepiej niż się spodziewałem. Moim celem była deska, która pozwali na flat tricki i przy tym będzie nadawała się na freeride i właśnie taka jest Raven TTT Rocker. Nie sprzedam jej nigdy. Zostanie ze mną do końca swoich krawędzi.

Skomentuj

