960p vs 720p

Zastanawiałem się nad sensem nagrywania w 960p, czyli 1280×960. Zabawiłem się w detektywa i poczytałem na skiforum.pl opinie użytkowników. Większość a w zasadzie 99,9% używa trybu 720p, czyli 1280×720. Dlaczego? 720p to przecież mniejszy obraz. Co przy akcji na stoku, która rozgrywa się zazwyczaj w szybkim tempie ma według mnie zasadnicze znaczenie. 960p na pewno będzie trudniejsze w obróbce. Mój czterordzeniowy Athlon w laptopie ma często trudny orzech do zgryzienia przy obróbce a 4GB RAMu znika w tempie zjazdu Marcina na Czantorii. Ale to są drobnostki. Człowiek uczy się cierpliwości przy obróbce, a efekt w postaci gotowego filmu jest o wiele lepszy. Podsumowując: 960p jest lepsze!
Dla tych co nie rozumieją przedstawiam film:

http://vimeo.com/9602136

Skomentuj

